ARCHÍV VÝSTAV


Peter Decheť Afterimage
Ošumelá kovová brána. Prašná cesta. Poletujúce semienko osvetlené lúčmi spomedzi stromov prenikajúceho svetla. Silueta budovy, ktorá budí rešpekt. Kaštieľ. Typ architektúry, ktorý časom stratil svoje prirodzené miesto v živote ľudí. Je tichým svedkom svojej doby, života, ktorý sa z neho už dávno vytratil a javí sa len ako vyblednutá fotografia....
Výstava Displaced structures ponúka sondu do tvorby Natálie Šimonovej. Názov odkazuje na procesy premiestňovania, posúvania alebo odstraňovania prvkov z ich obvyklých situácií. Uplatňovanie a reflexia týchto postupov sú v tvorbe autorky prítomné vo viacerých rovinách. Šimonová ako východisko využíva spravidla maľbu, ktorú dopĺňa a rozširuje o...
Smutná doba s veselými obrázkami tematicky nadväzuje na Šilleho výstavu vo White and Weiss Gallery v kurátorskej koncepcii Alexandry Tamásovej. Autor v nej opätovne lavíruje na hrane gýču, rozvíja jej koncept, komplexne narába s témou, pristupuje k nej ako k živému organizmu. V nosnom diele výstavy Sad Generation sa autor vracia k alegorickým...
Come rain or come shine
V jej tvorbe sa prvoplánovo objavuje lajtmotív/Pozn: drobný ale výrazný umelecký prvok, ktorý sa v umeleckom diele opakuje. Obvykle je to postava, udalosť alebo vec./ Často sú to známe umelecké ikony ako Venuša, Amorkovia, Putty alebo Eroskovia. Tie dáva do kontextu s lacnou iróniou. Pohráva sa s gýčom. Niekedy školácky čerpá z veľkých majstrov-...
Tvorivosťou k umeniu
Miloš Hronec Vždy človekom
Som príslušník 2,8 miliónov rokov starého druhu, ktorý sa sám označil ako človek rozumný. Som jedinec na 4,5 miliardy rokov starej planéte, kdesi hlboko v približne 13,7 miliardy rokov starom vesmíre.